|
 |
Údaje |
Jméno: Vladan
Typ: Škoda 110 L
Rok výroby: 1971
Majitel: 5tý
Barva: zelená Atlantic
Lak: Akrilát
Převodovka: 4 stupňová
Max. dosažená rýchlost: 160 km/h
Sportovní upráva (viz. niže)
|
Historie |
Moje autíčko bylo vyrobeno v roce 1971 v Mladé Boleslavi. První 2 roky byl ve vlastníctví člověka,
který nepatřil do naší rodiny. Potom ho od něho koupil můj děda. A od té doby koloval v rodině (od táty,
jednoho strejdy, druhého strejdy), až dokoloval ke mě. Původně měl zelenohnědou barvu. Nebyla to moc
atraktivní barva. Po té mu byl vyměněna celá karoserie a bylo nastříkáno na jasně zelenou barvu s bílou
střechou. V této podobě si ho už pamatuji. Ale jak čas utíkal barva bledla, bledla až vybledla a tak
ho nechal druhý strejda přestříkat na petrolejovou barvu. Jenže lakirník si s lakem moc nevyhrál a
tak se museli nalepit barevně flekaté nálepky na dveře, aby srovnaly na oko viditelné nerovnosti. Strejda
s ním určitou dobu jezdil a zacházel s ním jako se starým autem a bylo to vidět, když jsem dostal mi dostalo
k rukám.
A tak se můj tatínek rozhodl pro celkovou generální opravu. Rozebral ho do jedíneho šroubku. Vyměnila se celá
karosérie až na skelet, přední a zadní kapotu. Vyvaříla se celá podlaha. Oprava tatínkovy trvala 3 měsíce. Obdívuji tatínka, že vydržel
takovou dobu. Mezitím co tatínek se zabíval opravou, napodlo mě pojmenovat auto nějakým jménem. S partou na internátě
ve Dvoře Králové nad Labem jsme si vzali kalendář a vybírali jméno. Až jsme vybrali jméno VLADAN. A od té doby mu
nikdo neřekne jinak než VLADAN. Tímto okamžikem začala nová éra VLADANA. Kupa řidičů moderních automobílů
nemůže, přenést přez srdce, že je předjelo 30 let staré auto. Maximální rychlost jsem dosahl na příjezdové dvouproudové
silnici do Brna a je to 160 Km/h. Připomínám, že Vladan má 4 stupňovou převodovku.
|
|
Tuningové úpravy |
 |
Jednoho dne jsem se nechal inspirovat bílými budíky na strankach ŠkodaTechWeb ve
Škodě 105-135 aj. Jenže můj Vladan nemá kulaté budíky, ale jeden velký obdelníkový. A tak jsem přemyšlel
jestli to bude vůbec pěkné. Nakonec jsem to nevydržel a musel jsem to zkusit. Nakonec se to snad i povedlo.
Výsledek vídíte na obrazku. |
|
Bílý povrch budíku se skládá ze dvou částí:
|
 |
|
 |
Zde si můžete stáhnout originální velikosti obrázku na vytištění bílého podkladu do budíku:
- ve formátu jpg budikjpg.zip
- ve formátu cdr (Corel Draw 8.0)budikcdr.zip
Po vitištění těchto souborů by měla velikost na papíře odpovídat velikosti budíku. Otvory na kontrolky a
ukazatele paliva a teploty by měli pasovat. Stačí jenom vystřihnou, případně trochu dopasovat a výsledek je na světě.
Ještě se musí udelat otvor na střelku ukazující rychlost.
|
Na všechny žárovky v palubovce, otáčkoměru a hodinách jsem natáhl zelené gumičky, které
se prodávájí jako barevné gumičky do světlometů. Podsvícení je krásné. |
Dlouho jsem přemýšlel o tom jak barevně vylepšit palubovku. Postupně se mi rodily různé
nápady a až po konzultaci s kamárádem jsem uzavřel konečný návrh. Zakoupil jsem barvu Atlantic ve spreji a mohl
jsem začít. Nastříkal jsem odnímatelné černo-chromované lištý po celé délce palubovky, rámeček tachometru a
regulační kolečka od ofuků. Myslím, že to vypadá vskutku dobře. No posuďte. |
Sportovní panel je vyroben z plechu tloustky 1mm. Panel sahá od ruční brzdy až k autoradiu
Na bokach je potažen hladkou koženkou
a na prostředním pruhu velmi hrubou koženkou, kterou se dříve potahovaly přední sloupky a sedačky. V panelu
jsou umístěny elktronické ručičkové hodiny se zeleným podsvícením. Nad hodinamy jsou umístěny kontrolky:
zatažené ruční brzdy, předních a zadních mlhovek. Do panelu je zabudována řadící páka, která je zkrácena
na 20 cm. Rukojeť s koženkou je ze Škody Octavia. Ve spodní části panelu jsou vypinače na: autorádio,
přední a zadní mlhovky. |
Skla jsem polepil interiérovými zrcadlovímy fóliemy. Cena za celé auto: 750 kč. Skla jsem si
lepil sám. Protože jsem si myslel, že po brígádě v reklamní agentuře, kde jsem lepil hodně billbordů z folií
vyřezaných na plotru mám dost zkušeností. Ale opak byl pravdou. Tato zrcadlová fólie není fólií, ale slabým
plechem. Lepit se to musí na uplňě čistá skla. Lepí se na vnitřní stranu skla. Folie se musí lepit na vodu (sklo
postříkané rozprašovačem vodou a lépe i folie postříkáná vodou). Děla se to proto, aby se mohla fólie případně
dopasovat a hlavně,aby se nedělali bublinky. Voda se musí důkladně vymačkat stěrkou.
O zadním skle jsem četl hodně rad, ale nakonec to dopadlo úplně jinak. Všude jsem četl, že se mají udělat
3 nebo 4 podélné pruhy a lepit to pruhách. Já jsem udělal 4 svislé pruhy. Bylo to peklo, zadní sklo mi s tatínkovou
pomocí trvalo asi 3h. Ale zapoměli jsme na to, že fólie je vylisována v jednom směru. Každý pruh hází pod určitým
uhlém jiný odstín. Je to zpusobeno, že každý pruh je nalepen v jiném směru. I když se to po čase začiná srovnávat
,je to pořád vidět. Pruhy jsem překryl o 2 mm, myslel jsem,že to bude z venku vidět, ale není. Ze vnitř to je trošku
znatelné.
Vladan těmito fóliemy úplně změnil imidž. Polepená skla: zadní, celé boky (až na přední trojúhelníky, kvůli zpětným zrcátkům).
Přez fólie je krasně vidět, i když na jízdu v noci si člověk musí zvyknout. Sice se obávam
každého zastavéní Českou Policií. Jedno jsem již přežil a bez následků. Ale myslím, že další bude už horší. |
Na výfuk pro škodu 120 jsem namontoval sportovně laděnou koncovku a dosáhl jsem velmi pěkného zvuku.
Sice to není jako laděný výfuk, ale prská to pěkně. |
|