News
    Něco o mně
    Bydliště
    Webdesign
    Lyžování
    Snowboarding
    Cyklistika
    Moje autíčko
    Fotografie
    Odkazy
    U2
    Přátelé
    Kniha návštěv
    Pošlete mi SMS
wz.cz
Linux Software
ROOT.cz
Linux Software
Moje autíčko - Škoda 110L Vladan
Údaje
Jméno: Vladan
Typ: Škoda 110 L
Rok výroby: 1971
Majitel: 5tý
Barva: zelená Atlantic
Lak: Akrilát
Převodovka: 4 stupňová
Max. dosažená rýchlost: 160 km/h
Sportovní upráva (viz. niže)
Historie
  • Zrození
    Moje autíčko bylo vyrobeno v roce 1971 v Mladé Boleslavi. První 2 roky byl ve vlastníctví člověka, který nepatřil do naší rodiny. Potom ho od něho koupil můj děda. A od té doby koloval v rodině (od táty, jednoho strejdy, druhého strejdy), až dokoloval ke mě. Původně měl zelenohnědou barvu. Nebyla to moc atraktivní barva. Po té mu byl vyměněna celá karoserie a bylo nastříkáno na jasně zelenou barvu s bílou střechou. V této podobě si ho už pamatuji. Ale jak čas utíkal barva bledla, bledla až vybledla a tak ho nechal druhý strejda přestříkat na petrolejovou barvu. Jenže lakirník si s lakem moc nevyhrál a tak se museli nalepit barevně flekaté nálepky na dveře, aby srovnaly na oko viditelné nerovnosti. Strejda s ním určitou dobu jezdil a zacházel s ním jako se starým autem a bylo to vidět, když jsem dostal mi dostalo k rukám.

  • Generální oprava (2. zrození)
    A tak se můj tatínek rozhodl pro celkovou generální opravu. Rozebral ho do jedíneho šroubku. Vyměnila se celá karosérie až na skelet, přední a zadní kapotu. Vyvaříla se celá podlaha. Oprava tatínkovy trvala 3 měsíce. Obdívuji tatínka, že vydržel takovou dobu. Mezitím co tatínek se zabíval opravou, napodlo mě pojmenovat auto nějakým jménem. S partou na internátě ve Dvoře Králové nad Labem jsme si vzali kalendář a vybírali jméno. Až jsme vybrali jméno VLADAN. A od té doby mu nikdo neřekne jinak než VLADAN. Tímto okamžikem začala nová éra VLADANA. Kupa řidičů moderních automobílů nemůže, přenést přez srdce, že je předjelo 30 let staré auto. Maximální rychlost jsem dosahl na příjezdové dvouproudové silnici do Brna a je to 160 Km/h. Připomínám, že Vladan má 4 stupňovou převodovku.
  • Tuningové úpravy
    Vladan tuning
  • Bilý budík.
  • Jednoho dne jsem se nechal inspirovat bílými budíky na strankach ŠkodaTechWeb ve Škodě 105-135 aj. Jenže můj Vladan nemá kulaté budíky, ale jeden velký obdelníkový. A tak jsem přemyšlel jestli to bude vůbec pěkné. Nakonec jsem to nevydržel a musel jsem to zkusit. Nakonec se to snad i povedlo. Výsledek vídíte na obrazku.
    celkový pohled na budík
    Bílý povrch budíku se skládá ze dvou částí:
    1) tachometrové
    tachometrová část budíku
    2) číslicové
    číslicová část budíku
    Zde si můžete stáhnout originální velikosti obrázku na vytištění bílého podkladu do budíku:
    - ve formátu jpg budikjpg.zip
    - ve formátu cdr (Corel Draw 8.0)budikcdr.zip

    Po vitištění těchto souborů by měla velikost na papíře odpovídat velikosti budíku. Otvory na kontrolky a ukazatele paliva a teploty by měli pasovat. Stačí jenom vystřihnou, případně trochu dopasovat a výsledek je na světě. Ještě se musí udelat otvor na střelku ukazující rychlost.
  • Zelené podsvícení palubovky
  • Na všechny žárovky v palubovce, otáčkoměru a hodinách jsem natáhl zelené gumičky, které se prodávájí jako barevné gumičky do světlometů. Podsvícení je krásné.
  • Zeleně laděná palubovka
  • Dlouho jsem přemýšlel o tom jak barevně vylepšit palubovku. Postupně se mi rodily různé nápady a až po konzultaci s kamárádem jsem uzavřel konečný návrh. Zakoupil jsem barvu Atlantic ve spreji a mohl jsem začít. Nastříkal jsem odnímatelné černo-chromované lištý po celé délce palubovky, rámeček tachometru a regulační kolečka od ofuků. Myslím, že to vypadá vskutku dobře. No posuďte.
  • Sportovní panel a krátká řadíčka
  • Sportovní panel je vyroben z plechu tloustky 1mm. Panel sahá od ruční brzdy až k autoradiu Na bokach je potažen hladkou koženkou a na prostředním pruhu velmi hrubou koženkou, kterou se dříve potahovaly přední sloupky a sedačky. V panelu jsou umístěny elktronické ručičkové hodiny se zeleným podsvícením. Nad hodinamy jsou umístěny kontrolky: zatažené ruční brzdy, předních a zadních mlhovek. Do panelu je zabudována řadící páka, která je zkrácena na 20 cm. Rukojeť s koženkou je ze Škody Octavia. Ve spodní části panelu jsou vypinače na: autorádio, přední a zadní mlhovky.
  • Zrcadlové fólie na sklech
  • Skla jsem polepil interiérovými zrcadlovímy fóliemy. Cena za celé auto: 750 kč. Skla jsem si lepil sám. Protože jsem si myslel, že po brígádě v reklamní agentuře, kde jsem lepil hodně billbordů z folií vyřezaných na plotru mám dost zkušeností. Ale opak byl pravdou. Tato zrcadlová fólie není fólií, ale slabým plechem. Lepit se to musí na uplňě čistá skla. Lepí se na vnitřní stranu skla. Folie se musí lepit na vodu (sklo postříkané rozprašovačem vodou a lépe i folie postříkáná vodou). Děla se to proto, aby se mohla fólie případně dopasovat a hlavně,aby se nedělali bublinky. Voda se musí důkladně vymačkat stěrkou.

    O zadním skle jsem četl hodně rad, ale nakonec to dopadlo úplně jinak. Všude jsem četl, že se mají udělat 3 nebo 4 podélné pruhy a lepit to pruhách. Já jsem udělal 4 svislé pruhy. Bylo to peklo, zadní sklo mi s tatínkovou pomocí trvalo asi 3h. Ale zapoměli jsme na to, že fólie je vylisována v jednom směru. Každý pruh hází pod určitým uhlém jiný odstín. Je to zpusobeno, že každý pruh je nalepen v jiném směru. I když se to po čase začiná srovnávat ,je to pořád vidět. Pruhy jsem překryl o 2 mm, myslel jsem,že to bude z venku vidět, ale není. Ze vnitř to je trošku znatelné.

    Vladan těmito fóliemy úplně změnil imidž. Polepená skla: zadní, celé boky (až na přední trojúhelníky, kvůli zpětným zrcátkům). Přez fólie je krasně vidět, i když na jízdu v noci si člověk musí zvyknout. Sice se obávam každého zastavéní Českou Policií. Jedno jsem již přežil a bez následků. Ale myslím, že další bude už horší.
  • Laděná koncovka výfuku
  • Na výfuk pro škodu 120 jsem namontoval sportovně laděnou koncovku a dosáhl jsem velmi pěkného zvuku. Sice to není jako laděný výfuk, ale prská to pěkně.